Ons ICT landschap bestaat niet uit één groot allesomvattend systeem. We gebruiken allerlei applicaties en tools, die niet altijd aan elkaar gekoppeld zijn. Dit vraagt om mensen die deze gegevens overtypen van systeem A in systeem B (en systeem C en…).

Monnikenwerk! En foutgevoelig.

Zo maar wat voorbeelden uit de praktijk:

  • Mailtjes met orders moeten worden ingebracht in het Order management systeem.
  • Aanvragen van klanten dienen te worden ingebracht in het CRM systeem of het ticketsysteem.
  • Een nieuwe medewerker dient te worden opgevoerd in soms wel 5 – 10 verschillende applicaties, als medewerker-record of als gebruiker.
  • Een per post of per mail ontvangen factuur moet worden ingeboekt in de boekhouding.
  • Een betaling moet worden gekoppeld aan de factuur die het betreft (“afletteren”).
  • Gegevens over klanten moeten worden aangevuld met gegevens uit bronnen op internet zoals KvK gegevens.
  • Een medewerker of klant doet een aanvraag online of per mail voor het resetten van haar wachtwoord.
  • Klantgegevens zitten in allerlei systemen maar dienen zichtbaar te zijn in een integraal klantbeeld in het CRM systeem.
  • Verlof dient te worden ingevoerd in de projectadministratie en in de verlofregistratie, en in per mail te worden aangevraagd bij de leidinggevende.

Iedereen heeft repeterende taken te doen waarbij niet van zijn of haar unieke talenten gebruik wordt gemaakt. Wat een verspilling! Uit onderzoek blijkt dat voor de helft van de medewerkers het om meer dan 25% van de werkzaamheden gaat.

Wat is jouw voorbeeld?

Laat een robot dit van je overnemen!

GGD Drenthe

Dagelijks stelt GGD Drenthe met de hulp van onze digitale medewerkers actuele Corona rapportages op. Bijvoorbeeld voor alle burgemeesters. Zo zijn ze
Lees bericht »